Společnost SIGMA SOFT spol. s r.o. vznikla v roce 1992 transformací závodu Informatiky bývalého koncernu Sigma. Od svého počátku bylo hlavním posláním společnosti poskytovat outsourcingové služby v oblasti informačních technologií pro tento koncern. Brzy po svém vzniku byla tato činnost rozšířena na další společnosti, které již počátkem devadesátých let minulého století viděly řešení svých potřeb z hlediska informatiky v outsourcingu služeb této kategorie a tím napomohly k rozvoji typu služeb, které stále více nahrazují překonaný, nicméně velmi rozšířený model dodávek IT tradiční metodou nákup/prodej.
SIGMA SOFT spol. s r.o. lze z tohoto hlediska chápat jako jednoho z prvních průkopníků mezi poskytovateli outsourcingových služeb IS/IT na českém trhu. Tato mnohaletá zkušenost odlišuje společnost od jiných dodavatelů, kteří si tyto, pro zákazníka výhodné metody spolupráce teprve osvojují.
Díky zkušenostem s provozováním informatiky ve velkých a dynamicky se rozvíjejících společnostech se záhy ukázalo, že jediný smysluplný přístup k řešení požadavků zákazníků v oblasti informatiky je v orientaci na rychlou komplexní dodávku kvalitních služeb spojených s konkrétním vyřešením daného či nově vzniklého problému, nikoliv v orientaci na dodávku samotného produktu informačního systému a jeho součástí – moduly SW + kusů HW + počet licencí + hodin školení + hodiny konzultací = peníze.
Vývoj posledních let dává tomuto novému přístupu zcela zapravdu.
Základním stavebním kamenem i nadále zůstanou aplikace, které dokáží ve své vnitřní logice pružně reflektovat procesní změny v organizaci zákazníka. Pouze hluboká znalost vnitřní logiky aplikací a znalost problematiky konkrétního podniku umožňuje poskytovateli provedení rychlých změn či dalšího rozvoje aplikace a neuvrhne zákazníka do nebezpečí „slepých uliček“ nebo závislosti na organizaci dodavatele produktu IS z pohledu doby, dostupnosti, míry a hloubky realizace požadovaných programových úprav, které zákazník nutně potřebuje pro podporu a realizaci jeho procesních změn.
Kvalita a rychlost služeb, s jakou dokáže poskytovatel IS realizovat zákazníkem požadované změny se nyní, vedle hlediska ceny, stávají hlavním diferenciačním prvkem mezi mnoha dodavateli IS/IT v České republice. Z tohoto důvodu je toto zaměření jednou z hlavních priorit při aplikaci pracovních postupů pracovníky společnosti.
Jak již bylo uvedeno jinde, hlavní oblastí činnosti společnosti SIGMA SOFT spol. s r.o. je poskytování outsourcingových služeb v rámci provozování veškerých struktur IS/IT u zákazníka. Míra takovýchto služeb je individuální a může zahrnovat vše od dodávky a následného dlouhodobého provozování IS až po kompletní převzetí veškerých činností IT oddělení včetně převzetí stávajících personálních zdrojů zákazníka v této oblasti.
V jednotlivých částech se pak jedná zejména o tyto činnosti: